[RB@Blog_Title]

z

هنر رنسانس

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۴۷ ق.ظ
  • نویسنده : یزدان ایرانی
  • بازدید : [۲۴] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: هنر ,

هنر رنسانس تأکید زیادی بر ترسیم واقع بینانه جهان مادی و جایگاه انسانها در آن داشت که در جسمی بدن انسان منعکس می شود و توسعه روش منظمی از منظر گرافیکی برای ترسیم رکود اقتصادی در سه بعدی فضای تصویر


امضای تلطیف سلطان محمود دوم امپراتوری عثمانی با خط اسلامی نوشته شده است. در آن نوشته شده است: "محمود خان پسر عبدالحمید برای همیشه پیروز است".

مسجد جامع کایروان در تونس ، که مسجد اوقبا نیز نامیده می شود ، یکی از بهترین ، شاخص ترین و بهترین نمونه های حفظ شده هنری و معماری مساجد بزرگ اولیه است. این قدمت از قرن 9th به حالت فعلی خود ساخته و الگو و مدل همه مساجد در سرزمین های غربی اسلامی است.
در شرق ، رد شمایل نگاری هنر اسلامی منجر به تأکید بر الگوهای هندسی ، خوشنویسی و معماری شد. در شرق دیگر ، دین نیز بر سبک ها و فرم های هنری تسلط داشت. هند و تبت بر مجسمه های نقاشی شده و رقص تأکید داشتند ، در حالی که نقاشی مذهبی قراردادهای زیادی را از مجسمه سازی وام گرفت و به رنگهای متضاد روشن با تأکید بر خطوط کلی تمایل داشت. چین شاهد شکوفایی بسیاری از اشکال هنری بود: تراش یشم ، کارهای برنز ، ظروف سفالی (از جمله ارتش خیره کننده سفالین امپراتور شین) ، شعر ، خوشنویسی ، موسیقی ، نقاشی ، نمایش ، داستان و غیره سبک های چینی از دوره ای به دوره دیگر متفاوت است یکی به طور سنتی از خاندان حاکم نامگذاری می شود. بنابراین ، به عنوان مثال ، نقاشی های سلسله تانگ تک رنگ و پراکنده هستند و بر مناظر ایده آلی تأکید دارند ، اما نقاشی های سلسله مینگ پرمشغله و رنگارنگ هستند و روی داستان پردازی از طریق تنظیم و ترکیب بندی تمرکز دارند. ژاپن سبک های خود را پس از سلسله های شاهنشاهی نیز نامگذاری می کند ، و همچنین تعامل زیادی بین سبک های خوشنویسی و نقاشی مشاهده می کند. چاپ Woodblock در ژاپن پس از قرن 17 اهمیت یافت.


نقاشی توسط هنرمند سلسله Song Ma Lin ، حدود سال 1250. 24.8 × 25.2 سانتی متر
عصر روشنگری غربی در قرن هجدهم میلادی شاهد تصاویری هنری از قطعیت های جسمی و عقلانی جهان ساعت ، و همچنین تصورات انقلابی سیاسی از جهان پس از سلطنت ، مانند نمایش بلیک از نیوتن به عنوان هندسه الهی ، یا نقاشی های تبلیغاتی دیوید بود. . این امر منجر به رد عاشقانه این امر به نفع عکسهایی از جنبه احساسی و فردیت انسانها شد که نمونه آن در رمانهای گوته وجود دارد. سپس در اواخر قرن نوزدهم جنبش های هنری مانند هنر آکادمیک ، نمادگرایی ، امپرسیونیسم و ​​فاویسم در میان جنبش های دیگر مشاهده شد.

تاریخ هنر قرن بیستم روایتی از امکانات بی پایان و جستجوی استانداردهای جدید است که هر یک به ترتیب توسط دیگری شکسته می شوند. بنابراین پارامترهای امپرسیونیسم ، اکسپرسیونیسم ، فاویسم ، کوبیسم ، دادائیسم ، سورئالیسم و ​​غیره را نمی توان بیش از زمان اختراع آنها حفظ کرد. افزایش تعاملات جهانی در این مدت تأثیر معادل فرهنگهای دیگر را در هنر غربی دید. بنابراین ، چاپ های بلوک چوبی ژاپنی (که خود تحت تأثیر طراحی های رنسانس غربی قرار گرفته اند) تأثیر زیادی بر امپرسیونیسم و ​​توسعه بعدی داشتند. بعداً مجسمه های آفریقایی توسط پیکاسو و تا حدودی توسط ماتیس مورد استفاده قرار گرفتند. به همین ترتیب ، در قرن های 19 و 20 غرب تأثیرات زیادی بر هنر شرقی داشته است که دارای ایده های اصلی غربی مانند کمونیسم و ​​پست مدرنیسم است.

ادامه مطلب
برچسب ها

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی