- نویسنده : یزدان ایرانی
- بازدید : [۴۱] مشاهده
- دسته بندی : دسته: هنر ,
بررسی اجمالی
پانورامای بخشی از هزار لی کوه و رودخانه ، نقاشی قرن 12th توسط هنرمند سلسله سونگ ، وانگ زیمنگ.
از منظر تاریخ هنر ، آثار هنری تقریباً به اندازه بشر وجود داشته اند: از هنر اولیه پیش از تاریخ تا هنر معاصر. با این حال ، برخی از نظریه پردازان احساس می کنند که مفهوم معمولی "آثار هنری" کمتر در جوامع مدرن غربی جای می گیرد. یک مفهوم اولیه از تعریف هنر ارتباط نزدیکی با معنای قدیمی لاتین دارد که تقریباً به "مهارت" یا "پیشه وری" ترجمه می شود ، همانطور که با کلماتی مانند "صنعتگر" همراه است. کلمات انگلیسی مشتق شده از این معنی شامل مصنوع ، مصنوعی ، مصنوعی ، هنرهای پزشکی و هنرهای نظامی است. با این حال ، بسیاری از کاربردهای محاوره ای دیگر این کلمه وجود دارد ، همه در رابطه با ریشه شناسی آن است.
بطری قرن بیستم ، مردم Twa ، رواندا ، آثار هنری علاوه بر ارزش تزئینی ، ممکن است عملکردهای عملی داشته باشند.
با گذشت زمان ، فیلسوفانی مانند افلاطون ، ارسطو ، سقراط و کانت و غیره معنای هنر را زیر سوال بردند. چندین گفتگو در افلاطون به س questionsالات مربوط به هنر می پردازد: سقراط می گوید شعر از موسیقی الهام گرفته شده و منطقی نیست. او با تأیید درباره این ، و سایر اشکال جنون الهی (مستی ، اروتیسم و رویا پردازی) در فیدروس (265a – c) صحبت می کند ، و با این حال در جمهوری می خواهد هنر بزرگ شعری هومر و خنده را نیز غیرقانونی اعلام کند. در یون ، سقراط هیچ اشاره ای به عدم تأیید هومر که در جمهوری ابراز می کند ، نمی کند. گفتگوی یون نشان می دهد که ایلیاد هومر در دنیای یونان باستان همانطور که کتاب مقدس امروز در دنیای مسیحی مدرن انجام می دهد عمل می کرد: به عنوان یک هنر ادبی الهام گرفته از الهی که می تواند راهنمایی اخلاقی را ارائه دهد ، فقط اگر از آن به درستی تعبیر شود.
با توجه به هنر ادبی و هنرهای موسیقی ، ارسطو شعر حماسی ، تراژدی ، کمدی ، شعر و موسیقی دیتیرامبیک را هنر تقلیدی یا تقلیدی می داند که تقلید هر یک از نظر نوع ، نوع و شیوه متفاوت است. به عنوان مثال ، موسیقی با رسانه ریتم و هارمونی تقلید می کند ، در حالی که رقص با ریتم به تنهایی و شعر با زبان تقلید می کنند. اشکال نیز در مورد تقلید متفاوت است. به عنوان مثال ، کمدی تقلیدی چشمگیر از مردان است که بدتر از حد متوسط است. در حالی که فاجعه کمی بهتر از حد متوسط از مردان تقلید می کند. سرانجام ، اشکال در نحوه تقلید متفاوت هستند - از طریق روایت یا شخصیت ، از طریق تغییر یا عدم تغییر ، و از طریق درام یا هیچ درام ارسطو معتقد بود که تقلید برای بشر طبیعی است و یکی از امتیازات بشر نسبت به حیوانات است.
مهندس مجری اراک مجری ذیصلاح اراک مجری ذیصلاح تهران
معنای جدیدتر و خاص کلمه هنر به عنوان مخفف هنر خلاق یا هنرهای زیبا در اوایل قرن هفدهم ظهور کرد. هنر زیبا به مهارتی گفته می شود که برای بیان خلاقیت هنرمند ، یا جلب حساسیت های زیبایی شناختی مخاطب ، یا جلب مخاطب به سمت در نظر گرفتن یک کار هنری تصفیه شده یا ظریف تر استفاده می شود.
در این مفهوم اخیر ، کلمه هنر ممکن است به موارد مختلفی اشاره داشته باشد: (i) مطالعه مهارت خلاق ، (ii) فرایند استفاده از مهارت خلاق ، (III) محصولی از مهارت خلاق ، یا (IV) تجربه مخاطب با مهارت خلاقیت. هنرهای خلاق (هنر به عنوان رشته) مجموعه رشته هایی است که آثار هنری (هنر به عنوان اشیا) را تولید می کند که توسط یک انگیزه شخصی مجبور می شوند (هنر به عنوان فعالیت) و پیام ، خلق و خوی یا نمادینی را برای درک و درک ادراک کننده (هنر به عنوان تجربه). هنر چیزی است که افکار ، احساسات ، اعتقادات یا ایده های فرد را از طریق حواس تحریک می کند. آثار هنری می توانند به صراحت برای این منظور ساخته شوند یا براساس تصاویر یا اشیا تفسیر شوند. برای برخی از محققان ، مانند کانت ، می توان علوم و هنرها را با در نظر گرفتن علم به عنوان نماینده حوزه دانش و هنر را به عنوان نماینده آزادی بیان هنری ، متمایز کرد.
غالباً ، اگر از این مهارت به روشی معمول یا عملی استفاده می شود ، مردم آن را به جای هنر ، یک کاردستی می دانند. به همین ترتیب ، اگر از این مهارت به روش تجاری یا صنعتی استفاده می شود ، می تواند به جای هنر زیبا ، هنر تجاری تلقی شود. از طرف دیگر ، صنایع دستی و طراحی گاهی اوقات هنر کاربردی تلقی می شود. برخی از پیروان هنر استدلال می کنند که تفاوت هنر زیبا با هنر کاربردی بیش از هر تفاوت واضحی در تعریف با قضاوت های ارزشی است که در مورد این هنر انجام می شود. با این حال ، حتی هنرهای زیبا نیز غالباً اهدافی فراتر از خلاقیت ناب و بیان خود دارند. هدف از آثار هنری ممکن است برقراری ایده هایی باشد ، مانند هنری با انگیزه های سیاسی ، معنوی یا فلسفی. ایجاد حس زیبایی (نگاه کنید به زیبایی شناسی) ؛ کشف ماهیت ادراک ؛ برای لذت؛ یا برای ایجاد احساسات قوی. هدف نیز ممکن است ظاهراً وجود نداشته باشد.
فیلسوف ، ریچارد وولهایم ، ماهیت art را "یکی از گریزان ترین مشکلات سنتی فرهنگ بشر" توصیف کرده است. هنر به عنوان وسیله ای برای بیان یا ارتباطات عواطف و عقاید ، ابزاری برای کاوش و قدردانی تعریف شده است