[RB@Blog_Title]

z

رعایت نکات طراحی لوگو

پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۰۳ ب.ظ
  • نویسنده : یزدان ایرانی
  • بازدید : [۱۲۸۳۱] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: طراحی ,

این نادیده گرفتن های رایج در طراحی لوگو ممکن است کسب و کار شما را آماتور جلوه دهد

شاید شما در حال طراحی لوگوی جدید هستید. یا شاید در فکر انجام یک کار برای سرمایه گذاری جدید خود هستید. لوگو یکی از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که یک کسب و کار می تواند انجام دهد، اما بسیاری از آنها این مرحله را ضعیف انجام می دهند. اگر لوگوی شما آماتوری به نظر می رسد، کسب و کار شما نیز چنین است.

بهترین کار این است که یک طراح یا آژانس مناسب را استخدام کنید. متخصصان واقعی می دانند چگونه لوگویی را طراحی کنند که خوانا، به یاد ماندنی، انعطاف پذیر، مقیاس پذیر و دارای ارزش ماندگار باشد. متأسفانه، بسیاری از کارهای ضعیف طراحی لوگو توسط طراحان لوگو بی تجربه انجام می شود. بدتر از آن، این است که بسیاری از مواقع مشتری (احتمالاً شما!) از این پرچم‌های قرمز غافل است. در اینجا چیزی است که باید مراقب آن باشید.

من قصد دارم با استفاده از گزینه‌های لوگو برای شرکتی که وجود ندارد، MyShop، برخی از نادیده‌گیری‌های رایج طراحی را نشان دهم. برای برخی زمینه های تجاری، MyShop یک پلت فرم تجارت الکترونیکی است که به مشاغل خرده فروشی امکان می دهد محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشند (به فکر Shopify باشید).
1) لوگو خیلی شلوغ است

متداول‌ترین بازخوردی که هنگام ارزیابی لوگوها ارائه می‌دهم این است که خیلی اتفاق می‌افتد. این قابل درک است، زیرا دستیابی به سادگی در واقع دشوار است، حتی برای طراحان با تجربه.

بیایید به لوگو A در بالا نگاه کنیم، که سعی دارد چندین چیز را منتقل کند:

    از آنجایی که مصرف کنندگان اصلی MyShop مشاغل خرده فروشی هستند، از نماد ویترین فروشگاه به عنوان نماد اصلی خود استفاده می کند
    حروف اول نام به صراحت در داخل نماد نوشته شده است
    جنبه دیجیتال + تجارت الکترونیک کسب و کار با ماوس کامپیوتر در "O" نشان داده شده است.

دلیل گنجاندن همه این عناصر در لوگو صحیح است. با این حال، ایده های بسیار زیادی در یک قفل وجود دارد. اگرچه وسوسه انگیز است، اما نیازی نیست که هر مفهومی در لوگوی خود نشان داده شود. قانون کلی من این است که حداکثر 2 ایده را در هر تنوع نشان دهم. همچنین، من از ترکیب یک لوگو با عناصر بصری قوی در فونت (ماوس کامپیوتر در "O") با یک نشانگر (بخش "نماد" لوگو) اجتناب می کنم.

پس بیایید این لوگوها را تقسیم کنیم:

در حال حاضر کمتر مشغول به نظر می رسید! اما هنوز از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیست، بنابراین بیایید به بهبود آن ادامه دهیم.
2) لوگو به خوبی مقیاس یا چاپ نمی شود

هرچه لوگوی شما پیچیده‌تر باشد، احتمال اینکه در اندازه‌های چاپی یا دیجیتالی کوچک‌تر به‌خوبی اندازه‌گیری نشود، بیشتر می‌شود. لوگوهایی که از خطوط ریز در مجاورت استفاده می کنند در اندازه های کوچکتر شروع به محو شدن با هم می کنند. علاوه بر این، اشکال بسته که فضای منفی زیادی ندارند (فضای خالی) به خوبی کوچک نمی شوند.

در بالا، من تغییرات بیشتری در لوگوی MyShop ایجاد کرده ام. ابتدا خط ریز بالای سایبان را از بین بردم. در مرحله بعد، تعداد بخش های سایبان را از 6 به 4 کاهش دادم. در نهایت، "MS" را از لوگو حذف کردم تا فضای منفی بیشتری ایجاد کنم و اضافی بودن حروف را از بین ببرم. مقیاس بندی، اگرچه کامل نیست، اما در حال حاضر بسیار بهتر است.
3) آرم فشرده نیست

سال 2017 است، بنابراین مطمئن هستم که اهمیت رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود را درک کرده اید. لوگوی شما باید در این پلتفرم ها نیز خوب به نظر برسد! به این فکر کنید که لوگو در عکس های نمایه مربعی فیس بوک یا در عکس های دایره ای توییتر چگونه به نظر می رسد. اگر لوگوی شما مستطیل شکل است، آیا عنصری وجود دارد که بتوانید از آن برای ایجاد یک تصویر نمایشی ساده استفاده کنید؟
4) لوگو از فونت مناسب استفاده نمی کند

فونت لوگو به اندازه نماد مهم است. و برای لوگوهایی که فقط از متن استفاده می کنند (که به آنها علامت کلمه گفته می شود)، فونت همه چیز است! هنگام انتخاب فونت باید چندین نکته را در نظر گرفت، اما برای سادگی فقط به دو مورد اشاره می کنم. اول اینکه آیا فونت با برند کلی مطابقت دارد؟ به عنوان مثال، اگر یک شرکت فناوری هستید، من فونت زیبای Sans Serif را به جای Serif توصیه می کنم زیرا ظاهر مدرن تری به شما می دهد. بعد، آیا فونت با لوگومارک مطابقت دارد؟ اکنون می توانم به شما بگویم که فونت فعلی MyShop مطابقت ندارد، بنابراین بیایید آن را برطرف کنیم.

ببینید تغییر فونت چگونه حس کلی لوگو را تغییر می دهد؟ اکنون، MyShop بیشتر شبیه یک شرکت قابل دسترسی است.
5) لوگو منحصر به فرد نیست

اعتراف می کنم که لوگوی MyShop هنوز هم بسیار خسته کننده به نظر می رسد. آنقدرها به یاد ماندنی نیست و نماد به نظر می رسد که به مجموعه آیکون تعلق دارد. بیایید کمی آن را اصلاح کنیم…

من رنگ را به چیزی پر جنب و جوش تر تغییر دادم و با دراز کردن سایه بان، نماد را کمی جالب تر کردم. این نماد همچنان شبیه ویترین فروشگاه است، اگرچه انتزاعی تر است.

لوگوهای ساده از چند جهت می توانند به یاد ماندنی باشند. یکی از راه ها بازاریابی استثنایی برند توسط شرکت (Nike) است. مورد دیگر این است که لوگو دارای فاکتور ah-ha یا معنای پنهان باشد (FedEx، Amazon). برای MyShop، من طرح ah-ha را انتخاب کردم. سایبان ها در واقع حرف "m" را برای MyShop تشکیل می دهند و در حالی که بسیاری از مردم متوجه آن نمی شوند، کسانی که متوجه می شوند آن را به خاطر می آورند.
6) لوگو به عنوان بخشی از یک سیستم هویت کار نمی کند

بدانید که لوگوی شما باید به عنوان ستون فقرات سیستم هویت بصری شرکت شما باشد. از حضور دیجیتالی شما، نمادنگاری شما، وثیقه بازاریابی، تابلوهای تبلیغاتی شما و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می کند. لوگوهایی که به خوبی طراحی شده اند می توانند به عنوان بلوک های سازنده ای عمل کنند که طرح های یک سیستم هویتی کامل را الهام می بخشد. آ

ادامه مطلب
برچسب ها

نظرات ارسال شده

  • More information

    I am extremely inspired with your writing abilities and also with the structure to your blog.
    Is that this a paid topic or did you modify it your self?
    Either way stay up the excellent high quality writing, it's uncommon to see a great weblog like this one
    these days..

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی